miércoles, 29 de agosto de 2012

VOLTANT PEL FITER

Excursió que ens permet endinsar-nos pels boscos del Fiter. Penseu que fa 50 anys per aquests topants no havia cap pi, sinó que tot era terra de conreu que aprofitaven el terreny fent petits marges.
Pujarem pel dret camí del Cable. Antigament a Tuixent havia hagut una serradora. Pel camí del Cable baixaven els troncs i encara es nota el rosseca. És un camí dret, amb fites, alguna vella marca de pintura verda i alguna cinta als arbres. Arribem a una pista de desforestar que seguim a la dreta fins trobar els camps de la Ventajola on va arribar la primera caminada popular que vam organitzar a Tuixent. El camí és ple de fites i alguna cinta penjada als arbres. Acabem la caminada a la Casa Forestal.
Descripció de l'itinerari:
Sortim del poble de Tuixent (1205 m.) cap a l'escola i pugem cap a unes cases que hi ha en la part alta. És la barriada de la Barceloneta. En arribar al carrer més alt que mena al dipòsit. Abans d'arribar-hi prenem un corriol que surt en un revolt cap a un cartell de la Reserva Nacional de Caça.
7 min. Entrem al bosc. Continua el fort pendent.
17 min. S'incorpora per la dreta un corriol que procedeix de la Carrerada d'en Miquel. El camí continua pujant però tendint a l'esquerra.
21 min. Antic tallafoc on han crescut una munió de petits pins.
30 min. Sortim a una pista forestal (1480 m.) que travessa el Fiter. Anem a la dreta.
37 min. S'incorpora el GR-150 per la dreta que ens acompanya. Hem seguit fins aquí la Guia Negra Excursions per Tuixent (itinerari núm. 19).
Continuem per la pista.
41 min. Cruïlla de pistes. El GR-150 marxa per l'esquerra. Nosaltres davallem per la dreta.
58 min, Deixem la pista principal per prendre un trencall a la dreta que va camp als camps de la Ventajola. En el primer revolt deixem la pista i agafem un corriol, inicialment poc evident que marxa a la dreta, primer entre pins i argelagues, que ocupen antics camps de conreu. Arribem a una mena de collet i iniciem un descens amb ziga-zagues tot seguint les nombroses fites. Passem per l'antiga font de Ventajola, generalment seca.
1 h 20 min Fem cap a un revolt d'una pista que seguim avall.
1 h 35 min. Sortim a la carretera d'accés a Tuixent que seguim. Al costat hi ha l'edifici de la casa forestal i entrem a Tuixent.

Característiques:
Dificultat: Baixa. La principal dificultat resideix en cercar els senders perduts.
Itinerari circular.
Temps: 1 hores 37 minuts
Distància:  quilòmetres.
Desnivell: 300 metres
Per a més informació consultar la Guia Negra d'excursions per la Vall de Tuixent