martes, 28 de agosto de 2012

EL BARRANC D'AIGUA DE VALLS: DEL MOLI DE GÜELL AL PONT CABRADÍS

El Pont Cabradís ens va emmaravellar. L'altre dia vam anar pel camí de Bonner per Feners (veure http://excursionspertuixent.blogspot.com.es/2012/08/entafonar-se-pel-pont-cabradis.html). Avui hem volgut anar pel barranc. És un itinerari dd descoberta. No hem trobat cap ressenya, així que anavem a la pura aventura.Tècnicament no té cap dificultat seriosa.
AccésPrenem la carretera B-400 a Gósol. En el km. 20, poc després del mirador d'Espà prenem un trencall cap al sud a Feners. Travessem el llogarret i acaba la carretera asfaltada.
Anem per una bona pista descendent. Passem el túnel de l'Avi.
3,5 km. Aparcament on deixem el cotxe. Els tots terrenys poden pujar fins al coll de Castellar.
Descripció de l'itinerari: Baixem a la font de molí de Güell i comencem a baixar per la vora del riu, o ja dins de l'aigua. Cal tenir present que el nivell de l'aigua depent si havien aigua - que serà més bruta - o si no, que serà més neta. Trobem algun salt que podem fer, o vorejar-lo per la dreta. A la dreta baixa un tub per la dreta que no hem de seguir ja que acaba tallat pel barranc de la Font del Tomàs que s'incorpora per la dreta nostra amb aigua molt neta. Anem baixant tolles.
Els trams més complicats són els que hi ha abans de la petita central que hi ha arran del rierol. Després ja no hi ha gaires ressalts complicats. La llera del riu és oberta.
45 min. Trobem una fita a l'esquerra que sembla que indica una sortida per un barranc on podríem potser sortir al coll del Castellar. No hi haurà cap altra escapatòria evident.
Anem voltant amb el riu. És un espai salvatge on podrem veure salamandres o granates que viuen felices sense humans que els molestes.
Passem per un terreny estret que és molt bonic.
2 h 20 min. Arribem al Pont Cabradís. A l'esquerra nostra hi ha - uns metres abans un corriol que ens estalvia passar el pont però el millor és endinsar-nos per aquests sobervist 30 metres que ha foradat el riu. Hi ha un petit ressalt interior que ens duuen a una tolla que ens cobreis. Sortim a l'altre costat del pont Cabradís.
Tornada:

A la dreta nostra hi ha una cadena i passem per una pendent boixeda. Per l'esquerra marxa el camí al nucli de Valls. Anem a la dreta per una corda. Estem passant per damunt el pont Cabradís.
2 h 25 min. Cruïlla de camins. Anem recte amunt a buscar
la font del Pont Cabradís i pugem per una canal descomposta . Pujada ferma. Trobem una corda i una sirga que ens ajuden a superar un pas compromés.
2 h 50 min. Sortim a una pista i anem a l'esquerra. Passem el coll de Castellar i després el Molí de Güell on hem començat el bany.
3 h 15 min. Arribem al cotxe i posem fi a l'excursió

Característiques:
Dificultat: Alta.

Material: com anem molta estona per l'aigua es preferible anar amb un neopré. Hi ha alguna tolla on cal nedar una mica.
Temps: 2 hores 20 minuts (anada).
Tornada: 55 minuts.Desnivell: 520 metres.

Sí voleu veure més fotos: