domingo, 10 de diciembre de 2017

A LA CERCA DEL MISTERIÓS CASTELL D'EM PRES

Mira que porto temps per Tuixent i la seva vall i caminant pels seus verals... doncs l'altre dia l'Enric em comenta que prop de Sisquer hi ha les restes del castell d'Em Prés. Això suposa tot un repte pel meu esperit d'aventura i quan tinc un moment em poso a buscar-lo.
La localització no hauria de ser gaire difícil amb les indicacions que us poso aquí. També us tinc que dir que no es tracta d'un castell de pel·lícula com el de Cardona. Ben al contrari, es tracta d'un munt de pedres però que han de tenir igual d'estima com la que tenim a la Sagrada Família de Barcelona. Bé, potser m'he passat una mica. Igualment val la pena fer l'excursió doncs des del castell hi ha una vista superba sobre la vall. S'albira en mig de l'estret de la Farga, el poble de Tuixent i en el faldar del Cadí el poble de Fórnols i de Cornellana que estan curiosament en línia.
Descripció de l'itinerari:
Ens situem en el poble de Sisquer i agafem la carretera que puja al coll de Bancs (La Seu d'Urgell).
A la segona sortida a la dreta (0,8 km.) hi ha un cartell on hi ha un cartell cap a Cal Moll. Agafem la pista.
1,2 km. Passem per davant de Cal Moll.
1,4 km. Granja.
1,9 km. Coll (1225 m.)al peu del turó del Reboller. Ara anirem sense camí baixant cap un petit turó que tenim davant.
Als 200 metres trobem el tossal que hem d'entrar per l'espès espessorall fins començar a trobar els murs de pedra.
Coordenades UTM: 31T  x=375741  y=4678017
Llàstima que estigui colgat d'arbusts. Es pot observar l'entrada estreta a una dependència que hi ha sota d'un petit turó on es trobaria la torre de guaita. A sota sembla que hagi una altra dependència adossada als murs defensius.
Per tenir informació del castell podeu consultar l'Inventari de Patrimoni de la Generalitat



No hay comentarios:

Publicar un comentario