lunes, 10 de septiembre de 2012

Vna CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: FONT DEL GALLINÓ

A dos quarts de 10 ens vam aplegar 33 caminadors que vam decidir celebrar la Festa Major amb una bona caminada per fer salut. I ja en portem cinc. Gràcies a tots/totes pel vostre esforç ...
Descripció de l'itinerari:
Vam sortir de la Plaça de Dalt i vam baixar cap a l'extrem inferior del poble. Sortint per l'antic camí a la Seu. En arribar al transformador de la llum (6 min) vam prendre el camí cap al Molí de Fórnols seguint el GR-7.
Passem el pont de la Ballesta i prenem a l'esquerra la drecera al Carreu que ens duu a la pista que seguim.
30 min. Arribem al Carreu (1192 m) on la Lourdes ens explica algunes curiosistats de la casa. Anem per la pista.
38 min. Sortim a la carretera. Baixem uns metres a l'esquerra i prenem una pista amb una tanca.
46 min. Bifurcació de pistes. Anem a la dreta.
1 h Arribem a les Fontanelles on hi ha els coms de la font de Fontanelles (que estava seca).
1 h 18 min. Revolt molt marcat a l'esquerra.
1 h 36 min. Arribem al camí ral de la Coma a Tuixent per on passa el GR-7 amb marques blanques i vermelles. Deixem la pista i prenem el sender de l'esquerra.
Poc després trobem el trencall a la Font del Gallinó que està uns 5 metres a l'esquerra del camí. Continuem baixant decididament.
2 h 03 min. Sortim a la carretera que travessem.
2 h 07 min. El GR-7 deixa la pista i va a l'esquerra.Aviat torna a sortir a la pista i creu el riu de Mola per un pont davant de la granja del Peritxola.
2 h 14 min. Deixem la pista davant del Molí Vell i prenem un sender a la dreta.
2 h 19 min. Cruïlla de camins. Anem a l'esquerra. Creuem la carretera i entrem al poble.
2 h 25 min. Plaça de Dalt on hem iniciat el recorregut. Ens espera un bon pica a pica i un bon descans per continuar la festa major.

Característiques:
Dificultat: Baixa. La principal dificultat resideix en el desnivell.
Itinerari circular.
Temps: 2 hores 25 minuts
Distància:  quilòmetres.
Desnivell: 350 metres
Per a més informació consultar la Guia Negra d'excursions per la Vall de Tuixent
Vull veure totes les fotos de la sortida:

Per capturar el track de la sortida: