sábado, 25 de agosto de 2012

EL BARRANC DEL FORAT NEGRE

Damunt de Vallcebre podem veure un tall en el cingle. Per allí baixa el barranc del Forat Negre. No és un barranc fàcil però tampoc és gaire difícil si aneu acompanyats per companys/es avessats i porteu el material aident: Arnés. rapelador, neopré, casc, corda de 40 metres, bagues encoratge.
 L'agost de 2011 baixava un joliu riu en canvi 2012 només havia unes tolles.
Nivell de Dificultat:3 sobre 5
Ràpel més Alt:15 metres
Tipus de Roca:Calcari
Aproximació:Deixar un cotxe a l'inici i un altre al final.
Descens del Barranc:3 hores
Retorn:immediat
Longitud:600 metres
Desnivell:180 metres

Accés des de Tuixent:
De Tuixent sortim per la carretera cap a Gòsol i anem cap a Saldes. Passat el mirador de l'Espà arribem al coll de la Trava i agafem el trencall cap a Vallcebre. La carretera fa una forta baixada i després d'un trencall a Peguera trobem una esplanada on aparquem i comença el barranc.
 Hem de deixar un altre cotxe una mica abans d'arribar a Vallcebre, en un camí carreter que va a un pont. Tot just abans de que la carretera passi d'una carretera estreta a una carretera amb els dos carrils marcats a l'asfalt.
Descripció de l'itinerari:
A la dreta trobem l'accés al primer rapel amb una sirga d'accés. 10 metres.
El segon rapel es pot fer per fora (16 metres) o bé baixar un rapel de 3 metres a una cova aguantada per un curiós tronc i rapelar per fora 13 metres.
El tercer rapel és de 13 metres i el següent de 15.. Aquests primers rapèls van molt seguits.
Ara entrem a un caos de blocs. És més interessant anar a la nostra dreta i buscar un corriol que en mig dels boixos ens dura fins al Forat Negre. Ens obligarpa a fer un rapel volat de 14 metres per endinsar-nos en una cova que surt per avall.
El següent rapel, curt d'uns 7 metres, té uan aproximació complicada amb perill de patinar i té una sortida rara.
Ara ens queden encara tres rapels curets (8m. 9 m. i 12 m). el torrent gira. Veiem unes escales per sortir per la dreta per les obviem. continuem baixant per un caos de blocs i algunes tolles divertides si parem compte amb les patinades.
Finalment trobem un camí que surt per la dreta nostra i ens duu a un segon pont per on sortirem prop del cotxe que hem deixat.

Vam fer moltes fotos que segur que us agradarà veure:
Més fotos de l'agost anterior amb més aigua: